Zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren?

Als jij wilt investeren in online marketing, zijn er verschillende diensten die je in kunt schakelen. De dienst die jij in zet, heeft natuurlijk te maken met je doelstellingen. Wil jij meer verkeer naar je website? Dan zijn zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren twee diensten die jij kunt overwegen. Maar, wat is het verschil tussen deze twee nou eigenlijk? We leggen het je uit in deze blog! 

Zoekmachine optimalisatie

Een ander woord voor zoekmachine optimalisatie is SEO. Met deze term zal je vast niet onbekend zijn, want het is één van de meest populaire diensten binnen de online marketing. Door zoekmachine optimalisatie als dienst in te zetten, zorg je ervoor dat je je website precies volgens de eisen van een zoekmachine zoals Google aanpast. Dit is belangrijk, omdat je door dit te doen, hoger in de zoekresultaten van Google terecht komt. Aangezien vrijwel het hele internet gebruik maakt van Google, kun je door een goede positie in Google er van uit gaan dat je een stuk meer verkeer op je website gaat krijgen. Binnen zoekmachine optimalisatie zijn verschillende diensten aanwezig, zoals content optimalisatie: hierin optimaliseer je je teksten en afbeeldingen precies zoals Google dit graag ziet. Hierbij kun je denken aan het juiste gebruik van zoekwoorden in je tekst, en het toevoegen van een opsomming.

Zoekmachine adverteren

Als jij gegarandeerd resultaat wilt, is zoekmachine adverteren de juiste dienst voor jou. Met deze dienst, koop jij de bovenste plek in de zoekresultaten. De eerste vier zoekresultaten die Google geeft zijn namelijk vaak advertenties – gekochte plekken dus! Om zoekmachine adverteren op de juiste manier aan te pakken, heb je wel een goede strategie nodig, want je kunt niet zo maar een woord uitkiezen. Zodra jij het juiste zoekwoord gevonden hebt, maak je hiervoor een budget vrij. Voor iedere klik via deze advertentie betaal jij een afgesproken bedrag; zodra je limiet bereikt is, gaat jouw advertentie offline.

Welke dienst zet je in?

Voor beide diensten geldt dat je dit niet lukraak kunt gaan doen: je hebt een strategie nodig die laat zien dat deze diensten een toevoeging zijn voor jouw bedrijf. Het is daarom ook slim om een online marketingbureau zoals Traffic Today in te schakelen: zij weten precies welke dienst er het beste bij jouw doelstelling past en welke stappen er genomen moeten worden om deze doelstelling te behalen. Neem snel een kijkje op hun website om meer informatie over hun diensten te vinden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Tips

Functionele meubelstukken die je moet bezitten

Er zijn veel redenen om functionele meubels aan je huis toe te voegen. Ze zullen je leven een stuk gemakkelijker maken. Je kunt meer in je huis doen met minder inspanning en je hebt meer ruimte voor dingen die belangrijk zijn. Deze meubelstukken zijn speciaal gemaakt om meer comfort en functionaliteit toe te voegen aan […]

Read More
Tips Zakelijk

Software oplossingen om de efficiëntie in je bedrijf te vergroten

In tijden van grote vraag kan het voor dienstverleners moeilijk zijn om de werkorders van hun klanten effectief af te handelen. Ze lopen het gevaar service-afspraken dubbel te boeken als ze niet over de juiste software beschikken. De mogelijkheid om eenvoudig afspraken in te plannen, afspraken opnieuw in te plannen en service-afspraken bij consumenten te […]

Read More
Tips Zakelijk

Tips voor vrachtvervoer

Er is een breed scala aan mogelijkheden voor vrachtvervoer beschikbaar voor individuen en bedrijven, van kleine pakketten die rechtstreeks van de maker aan de eindgebruiker worden geleverd tot grote containers die van de ene haven naar de andere worden verscheept. Als je een goedkoop pakket versturen buitenland, moet je ervoor zorgen dat je van tevoren […]

Read More